סיפור הפרה הקטנה

** יציאה מאזור הנוחות היא החלק המשמעותי ביותר בתהליך האימון האישי. הנה ספור לדוגמא

ספור הפרה הקטנה. ספור עממי

חכם אחד טייל עם תלמידו הנאמן ביער כשמרחוק הבחין במקום בעל מראה דל יותר והחליט לבקר שם לזמן קצר.
בדרך הוא דיבר עם תלמידו על חשיבותם של ביקורים המאפשרים להכיר אנשים ועל הלמידה שרוכשים מחוויות כאלה.
כשהגיע, הוא ראה את הדלות של המקום ותושביו. בבית הישן וההרוס התגוררו זוג הורים ושלושת ילדיהם, כולם יחפים ולבושים בבגדים קרועים ומלוכלכים.

החכם התקרב אל האיש, שהניח כי הוא אב המשפחה ושאל אותו: "בסביבה הזו אין מקורות עבודה וגם לא מרכזי מסחר, כיצד אתה ומשפחתך מצליחים לשרוד"?

האיש ענה לו בשקט: "חבר, יש לנו פרה קטנה. היא מניבה כמה ליטר חלב בכל יום, חלק מהתוצר אנו מחליפים עבור מזונות מסוימים בעיר הסמוכה ובחלק השני אנחנו מכינים יוגורט, גבינה וכד' לעצמנו, וכך אנו שורדים"

החכם הודה לו על המידע, הסתכל סביבו מספר רגעים, בירך לשלום והלך. באמצע הדרך פנה את תלמידו וציווה לו: "חפש את הפרה הקטנה, קח אותה אל התהום שם ממול ודחוף אותה". התלמיד המבועת התנגד למורו, התווכח עמו וניסה להניאו מבקשתו: הרי הפרה הקטנה היתה אמצעי המחייה היחיד של אותה משפחה. החכם לא ענה לו ופנה לדרכו.

התלמיד המדוכא מילא את פקודת מורו. הוא מצא את הפרה הקטנה, הוביל אותה אל התהום הקרובה ודחף אותה אליה. הוא ראה אותה מתגלגלת בין האבנים ומתה. .. המראה הנורא נשאר חרוט בזכרונו.

כעבור מספר שנים, אכול ברגשי חרטה, החליט הצעיר לעזוב את מורו ולחזור אל אותו המקום כדי להתוודות בפני המשפחה ולעזור להם. הוא נדר לעצמו לעבוד חינם עבורם ולעזור להם לרכוש פרה קטנה חדשה.

ככל שהתקרב למקום ראה שהסביבה השתנתה, העצים פרחו, הבית היה יפה ונקי והילדים שיחקו בחצר. הצעיר חש אשמה ויאוש, הוא היה בטוח שהמשפחה העניה נאלצה למכור את ביתה הדל כדי לשרוד. הוא החיש את צעדיו וכשהגיע לבית התקבל על ידי איש אדיב מאוד.

הצעיר שאל על המשפחה שהתגוררה בבית לפני מספר שנים. ענו לו שהמשפחה ממשיכה להתגורר במקום. הוא הביט שוב בילדים הבריאים והנקיים המשחקים בחצר וזיהה שהם אכן אותם הילדים שפגש עם מורו מספר שנים קודם. הוא שיבח את מה שראה ושאל את האב (בעליו של הפרה הקטנה) "כיצד הצליחת לשנות את המקום ולשפר את חייך"?

האיש השיב לו בהתלהבות: "היתה לנו פרה קטנה שפרנסה אותנו בדוחק אך היא נפלה לתהום ומתה.  מאותו הרגע היינו חייבים לעשות דברים אחרים ולפתח מיומנויות חדשות שלא ידענו שאנו מסוגלים להן. ככה הצלחנו להגיע להשגים שהינך רואה".

מוסר השכל: לכל אחד מאתנו יש פרה קטנה, שמגבילה, גורמת לנו לתלותיות ואינה מאפשרת לנו לפתח את כישורינו ויכולותינו. אנו מסתפקים במה שהפרה הקטנה מייצרת ומנציחים מצב של בינוניות, שאינו מאפשר לנו לראות ולהגשים את יכולתנו.

מהי הפרה הקטנה שלך? מה צריך לקרות כדי שתדחוף אותה אל התהום?

** יציאה מאזור הנוחות היא החלק המשמעותי ביותר בתהליך האימון האישי.
אני מאמינה שתפקידי כמאמנת, הוא להיות לצידו של המתאמן בשלבי הדרך הקשים של ההתנערות מהתלות באמונות הוותיקות  המגבילות והחלפתן באמונות חדשות. לעזור לו /לה למצוא את הכוחות בדרך החדשה, על מנת שימשיך בעתיד באופן  עצמאי.
אשמח לסייע לך להתחיל בדרך…צור קשר 

מוזמנים לשתף:

אודות

אם אתם בתהליך של חיפוש עצמי ו/או בירור מקצועי, אשמח לסייע לכם. להקשיב, לכוון ולדייק את עצמכם. אנשים נכנסים אליי עם ספקות ויוצאים עם חיוך ותובנות.

טיפים וסיפורים

מזל או בחירה?

בחירה, מילה כל כך מלאה ומורכבת. אתם מחזיקים בזכות לבחור מה יראו העיניים שלכם ולאן יכוון לבכם. האם אתם זוכרים להשתמש בזכות הבחירה שלכם?או שאתם

קרא/י עוד »

אפקטיביות בניהול זמן

טיפים לניהול עצמי (זמן) ואפקטיביות 24 שעות בכל יום ניתנות לנו במתנה. מתנה נהדרת! בואו נבין איך ניתן להנות באופן מקסימלי ממה שקיבלנו. היומיום שלנו

קרא/י עוד »

צרו איתי קשר